Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
Autor
Gilewicz Joanna
(1)
Grojs Boris (1947- )
(1)
Illouz Eva (1961- )
(1)
Niżnik Józef (1943- )
(1)
Nowakowska-Sołtan Elżbieta
(1)
Simbierowicz Zygmunt (1935- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Kapitalizm
(1)
Prawda
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Uczucia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Terminus. Akademia)
Numeracja serii gł.: 57.
Indeks.
Groys spogląda na dzieje filozofii z perspektywy dzisiejszego człowieka, który napotyka dwa pozornie sprzeczne przekonania: że nie ma żadnej prawdy i że prawdy jest za wiele . Ci z filozofów, którzy chcieli anihilować tę normę, prowadzącą de facto do urynkowienia prawdy, postulowali taką zmianę świata i nas samych, w wyniku której prawda ujawni się sama . Groys mówi o anty-filozoficznym (przez analogię do anty-sztuki) zwrocie w obrębie filozofii. Opisuje go w kategoriach fenomenologicznych, otwierających przed kimś, kto potrafi wyłączyć własne uwarunkowania życiowe, szansę na intrygującą grę różnymi możliwościami życiowymi w trybie jak gdyby . Filozofia poszukuje prawdy, ale do tej pory znalazła tylko wiele konkurujących ze sobą prawd. W XIX wieku tacy myśliciele, jak Marks, Nietzsche i Derrida zaryzykowali radykalny przełom: Nie krytykowali już prawd swoich poprzedników, ale ogłosili światu własne prawdy jak rozkaz. Tym samym narodziła się antyfilozofia, która według Borisa Groysa ucieleśnia współczesne rozumienie prawdy. Jego portrety wielkich antyfilozofów po raz pierwszy ukazują ich myślenie w powiązaniu: od Kierkegaarda przez Heideggera do Derridy. Książkę tę można czytać jako historię szczególnego rodzaju filozofii, ale również jako wprowadzenie do myślenia na miarę czasu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54362 (1 egz.)
Kaucja: 52,20 zł
Książka
W koszyku
(Terminus. Akademia)
W metryce: "Wydanie pierwsze, Warszawa 2008".
W serii gł.: nr 53.
"Publikacje Evy Illouz" s. [177].
"Nota bibliograficzna" s. [176]. Indeksy.
Eva Illouz w sposób śmiały i twórczy, nadto klarowny, porusza podstawowe zagadnienia współczesnej kultury. Wychodzi w swoich rozważaniach od zaskakującej tezy, że kapitalizm ukształtował intensywną kulturę uczuć i emocji - w miejscu pracy, w rodzinie i we wszelkich rodzajach więzi społecznych. Co więcej, jeśli stosunki ekonomiczne w coraz to większej mierze determinowane są przez czucia, to również o sferze uczuć da się stwierdzić, że wszechogarniająca sfera ekonomii odciska na nich swoje piętno. Tę swoistą zależność Illouz określa jako "kapitalizm emocjonalny" i tropi go w rozmaitych dziedzinach i na różnych poziomach relacji społecznych. "Kapitalizm emocjonalny" wykształcił kulturę emocjonalną, w której nacisk na uczucia rozbija tradycyjny podział na pozbawioną emocji sferę publiczna i naładowaną uczuciem sferę prywatną. Następuje przemieszanie i złączenie (niekiedy przeciw sobie) dyskursów i praktyk emocjonalnych z ekonomicznymi - uczucia stają się elementem zachowania ekonomicznego, a życie emocjonalne, zwłaszcza warstw średnich, podporządkowuje się logice ekonomii. Konsekwencją jest urzeczowienie sfery uczuciowej i emocjonalizacja sfery publicznej...
Józef Niżnik: Jak kapitalizm kształtuje nasze życie uczuciowe * Uczucia w dobie kapitalizmu * Podziękowania * 1. Powstanie homo sentimentalis * 2. Cierpienie, pola emocjonalne i emocjonalny kapitał * 3. Romantyczne sieci * Indeks osób i postaci * Indeks pojęć i terminów * Nota biograficzna * Publikacjie Evy Illouz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej